9.2.2010

דוח תקופות עבודה-ביטוח לאומי

אתם יודעים אם אתם חייבים לביטוח לאומי? 
אתם יודעים כמה חודשי עבודה שעבדתם אכן נמצאים במאגר המידע שבביטוח הלאומי?
הדרכה זו היא עבורכם והיא מאפשרת צפייה בנתונים הנמצאים במאגרי המידע של ביטוח לאומי לגביכם. חשוב לעקוב לאורך כל תקופת העבודה ובמיוחד לקראת ההתקרבות לגיל הפנסיה.
שתי אפשרויות
1. הדרכה ביוטיוב :  https://youtu.be/E7qwIlko8p4
2. בכתב, בהמשך

כדי לוודא שכל תקופות העבודה ,בהם הפרשתם סכומים ממשכורותיכם לביטוח לאומי,אכן קיימים במאגר:

נא להכנס לכאן:
להקיש מס.תעודת הזהות ,קוד משתמש וסיסמה




במסך הבא בחרו את "גביה" המסומן בחץ:

בחרו בכרטסת "עיסוקים":


וכעת בדקו,תוך השוואת תלושי השכר שלכם או טפסי 106,את נכונות הנתונים לגבי תקופות ההעסקה.


חשוב לשמור את תלושי השכר או לפחות את טפסי 106.אלה טפסים המסכמים כל שנת עבודה.

מדוע חשוב מנין תקופות ההעסקה?
כאשר מגיעים לפנסיה,עוד לא הגעתי,אבל תאמינו לי החיים עוברים מהר,
יש גמלה חדשית המבוססת על מספר השנים שעבדתם.
היום יש גמלה בסיסית והגמלה המקסימלית מתבססת על 35 שנות עבודה לשכיר.
לפי החישובים היום, על כל שנת עבודה שהיא מעבר ל10 שנים, מקבלים בערך סכום של 24 שקלים לחודש
שזה 288 שקל בשנה ותכפילו את זה על כמה שנים שאתם מתכננים לחיות.

לי אישית חסרו 72 חודשים,שלא היו רשומים במאגרי הביטוח הלאומי.
לו לא הייתי מביאה תלושי שכר ומתקנת את המידע,הייתי עלולה להפסיד סכום של בערך: 6 שנים.שזה אומר 1724 שקל לשנה:( 24X12X6)  
אני אומרת שכדאי את כל הסידורים הללו לעשות לפני גיל הפנסיה.ולתקן אם צריך.לפחות לוודא שהרישום במאגרי הביטוח הלאומי תואמים את תלושי השכר שלכם.
רחלי.


2 תגובות:

  1. תודה על הטיפים!!! זה בהחלט עוזר מאוד מאוד

    השבמחק
  2. שלומי,
    אני ממש שמחה שהידע עוזר. אנשים לא מודעים לכך שהממסד משתמש במערכות מידע שגם בהן עלולות להיות שגיאות. הרי הן מתוחזקות ע"י מתכנתים,בני אנוש ומטבע הדברים יכולים להיות באגים.
    מנסיוני כמתכנתת מחשבים.
    בהצלחה ותודה,
    רחל.

    השבמחק